KH

Intervija #4 | Kristīna Hromova

Saruna ar „Initiative Latvia” digitālo speciālisti Kristīnu Hromovu. Par online un offline.  

Par uzņēmuma „Initiative Latvia” digitālo izaugsmi rūpējas profesionālā Kristīna Hromova. Savu karjeru veidojusi vairākās mediju aģentūrās, sākot no jaunākās interneta mediju plānotājas amata līdz digitālās nodaļas vadītājai. Paguvusi nonākt arī frontes pretējā pusē, proti, darbojoties kā uzņēmuma mārketinga vadītāja. Viņa atzīst, ka vienmēr ir bijusi aģentūru pusē, tāpēc ar lielu entuziasmu ir atgriezusies aģentūras dzīvē. 

Kristīna ir daudzpusīgs cilvēks. Ar teologa un projektu vadītāja izglītību Kristīna aktīvi interesējas par dažādām nozarēm. Ar viņu var parunāt par jebkuru tēmu - vienmēr būs savs viedoklis un arguments. Intervijā Kristīna pastāsta par savu aizraušanos, par savu ikdienas darbu un, protams, sniedz redzējumu digitālās mediju nozares attīstībā. 

Kā tu pati sevi raksturotu un, kā tevi raksturo draugi?

Esmu ar ļoti plašām interesēm. Ar noslieci analizēt un ar interesi rakt dziļāk par dažādām lietām un parādībām. Simtprocentīgi varu teikt, ka esmu intraverts, taču atklāts cilvēks. Domāju, ka draugi mani varētu līdzīgi noraksturot. Turklāt, vairums draugu noteikti mani nodēvētu par izpalīdzīgu cilvēku un labu padomdevēju dažādās situācijās.

Tu minēji, ka esi intraverts cilvēks, kā tas tevi raksturo darba vidē?

Tas netraucē man strādāt. Digitālajā sfērā tas pat ļoti noder, jo mana ikdiena paiet, brutāli sakot, “pie ekrāna”, un šādā noslēgtā vidē būtu grūti iztēloties kādu hiperaktīvu, ekstravertu personu. Citādi būtu, ja ikdienā nāktos vadīt konferences, lekcijas vai veikt neskaitāmus aukstos zvanus.

Kas Tevi aizrauj?

Mani vienmēr ir aizrāvušas dažādas teorijas – sociālās, politiskās un cilvēku psiholoģija. Viss par cilvēkiem un viņu domāšanu, vēsturi. Kopumā intereses izvēršas tādā humanitārajā novirzienā kā arī radošajā pasaulē - mūzikā, kino, un protams, mārketings – gan digitāli, gan arī plašāk.

Kā Tu nokļuvi līdz industrijai?

Nokļūšana līdz reklāmas videi bija diezgan nejauša. Gadus atpakaļ, alkstot pēc jauniem izaicinājumiem, pieteicos mediju aģentūrā par jaunāko interneta mediju plānotāju. Ietekmēja arī fakts, ka daudzi paziņas un draugi jau strādāja reklāmas nozarē un bieži dzirdēju interesantus stāstus par to. Tas deva vēlmi papētīt šo nozari dziļāk, un nonākot reālā saskarē, secināju, ka šī nozare nevar apnikt - tik daudz virzienu, daudz ko pētīt un mācīties. Reklāma jau toreiz šķita visaptveroša un interesanta.

Un kā Tu uzsāki sadarbību ar Initiative?

Interesants ir fakts, ka Initiative biju strādājusi jau agrāk (2012.gadā), taču dažādu sakritību un uzņēmuma pārmaiņu rezultātā pārgāju uz citu aģentūru. Pēc intensīva, bet nedaudz stagnējoša perioda aģentūrā, veiksmīgi izmēģināju padarboties kā mārketinga vadītāja jaunā start-up uzņēmumā, kas nodarbojās ar e-komerciju.

Kā Tev veicās ar komandas vadīšanu? 

Mēģināju iejusties lēmumu pieņēmējas lomā, plānoju resursus un pūlējos izvērtēt aģentūras. Grūtākais bija ar pēdējo, jo cilvēciskā līmenī jutos esam aģentūras pusē. Kā mārketinga vadītājai, bija grūti kritizēt aģentūru darbu, jo tik labi zināju iekšējo virtuvi. Centos strādāt partneru līmenī, nevis vienkārši pasūtītājs-izpildītājs attiecībās, kurās trūkst uzticēšanās.  

Vai tā bija zīme, ka atkal jāstrādā aģentūras labā?

Iespējams, tāpēc esmu atpakaļ mediju aģentūrā Initiative, kas šogad tika pilnībā restartēta, ar fantastiku komandu un darba vidi. Ļoti patīkami būt šeit, ar līdzīgi domājošiem. Pēc ilgāka pārdomu perioda par to, vai esmu sevi izsmēlusi digitālajā vidē, sapratu, ka vēl ir ko mācīties un sasniegt jaunus mērķus.

Kā tu sevi raksturo darba vidē?

Esmu cilvēks – orķestris!

Kāda ir tava loma Initiative?

Darbojos ar projektu vadību, digitālo pakalpojumu attīstīšanu klientiem, konsultācijām, kā arī aktīvi līdzdarbojos pie dažāda veida online kampaņām, tai skaitā aizvien pati veidoju Google AdWords kampaņas un nodrošinu citas tehniskas lietas. Mērķis ir rūpēties par to, lai uzņēmumā notiek digitālā virziena attīstība, lai varam klientiem piedāvāt konkurētspējīgus risinājumus jebkādu mārketinga mērķu sasniegšanai interneta vidē. Gribu panākt to, lai Initiative nav standarta ATL mediju aģentūra, bet gan spēj sniegt noderīgu atbalstu un efektīvus risinājumus strauji augošajā online pasaulē.

Kas tev visvairāk patīk savā ikdienas ritmā?

Patīk tas, ka varu brīvi izplānot savu ikdienu, darbus. Nejūtos cieši monitorēta, un tas patiesībā uzliek lielāku atbildību, nekā tad, kad kāds man sastādītu darba grafiku un noteiktu atļautās pauzes. Ļoti patīk brīvā komunikācija, kas notiek starp kolēģiem, ir patiesa komandas sajūta! Jebkurā brīdī bez aiztures varam saskrieties uz desmit minūšu sapulci, ātri un efektīvi izrunāt idejas un darāmās lietas. 

Vai uzņēmumā ir kādi jauninājumi attiecībā uz digitālo mārketingu?

Jā, šobrīd attīstām programmatisko mediju pirkšanu, analītikas rīkus un sociālo mediju mārketingu. Un meklējam jaunus virzienus. 

Kas tevi šobrīd digitālajā vidē uztrauc visvairāk?

Ir divas. Viena no tām, ka daudzi mārketinga speciālisti par digitālo vidi neinteresējas nemaz vai dara to ļoti pavirši, haotiski. Otra galējība ir digitālo kanālu pataisīšana par glābēj riņķi visam (prātā nāk viena Pepsi kampaņa, kurā zīmols visu budžetu pārvirzīja uz online un... smagi zaudēja). Bieži vien ir neziņa, kuri kanāli dos atdevi, tādēļ rodas kārdinājums visas investīcijas pārnest digitālajā vidē. Un nereti tā ir liela kļūda (šeit nerunāju par e-komerciju), jo digitālā reklāma pati par sevi nerisina visus mārketinga mērķus un problēmas, tā ir tikai komponente plašajā mārketinga miksā, arī ar saviem mīnusiem.

Un ko labu tu esi novērojusi?

Latvijas tirgus ir lielisks ar to, ka mums – gan patērētājiem, gan aģentūrām - tehnoloģiski viss ir pieejams, piemēram super ātrs internets. Turklāt mums ir daudz talantīgu cilvēku apkārt, ir idejas un ir iespējas. Latvijas tirgus ir ļoti pateicīgs dažādu digitālo ideju testēšanai, jo nav nepieciešamas lielas investīcijas.  

Pēc Tavām domām, kā ar gadiem varētu mainīties bizness medijos un reklāmā? Kā to ietekmēs digitālā vide un tehnoloģijas?

Gribētos domāt, ar digitālās vides plašāku ienākšanu tirgū no daudziem medijiem, ne tikai digitālajiem, tiks pieprasīta lielāka transparence un kontroles iespējas pār reklāmu. Domāju, būs lielāks spiediens uz mārketinga rezultātiem, tāpēc risinājumi tiks pakārtoti tieši mērāmai atdevei, nevis standartīgai vietu un impresiju pirkšanai. Vēl domāju, ka strauji augs pieprasījums pēc datiem – dažādu mērķa auditoriju pirkšana, RTB kampaņu vadības rīki – tas viss ar iespēju aktīvi pilnveidot rezultātus.  

Jau intervijas sākumā noskaidrojām, ka esi daudzpusīgs cilvēks, tāpēc tev būs viegli atbildēt uz noslēdzošo jautājumu. Ja nestrādātu šajā nozarē, kur citur tu vēlētos strādāt?

Vienmēr fascinējusi vizuālā komunikācija – dažkārt stiprāka par vārdiem. Visticamāk strādātu tepat, reklāmas pasaulē, bet ar radošo virzienu. Mani vienmēr ir saistījis dizains un vizuālā māksla, tad šis būtu alternatīvais virziens, kurā gribētu nokļūt. Ik pa laikam plānoju un mēģinu mazliet attīstīt savas prasmes un izpratni par šo nozari, lai paplašinātu redzējumu un atslēgtos no ierastās ikdienas. 


Interviju sagatavoja - Laura Grīnvalde. 

2016. gada 24. Novembris, 16:16