Nika Brēdika

Intervija #5 | Nika Brēdika

Nika Brēdika pieteica sevi "Initiative" komandā pērnā gada vasarā. Katra diena viņas ikdienā paiet aizrautībā ar mērķi - nodrošināt augstāko kvalitāti mediju plānošanā un aģentūras attīstībā. 


Kā tu parasti sevi iepazīstini svešiniekiem (klientiem, sadarbības partneriem, u.tml.)?

Labdien, esmu Nika.

Labi. Un kā tevi raksturo draugi un tavi līdzcilvēki?

Nezinu, ko par mani saka citi, bet es kā savs labākais draugs varu teikt, ka Nika ir draudzīga meitene, kura vienmēr palīdzēs, ja tas būs viņas spēkos. Nika ir ambicioza un mērķtiecīga, šad tad skarba, bet tikai tad, ja tam ir iemesls. Citos cilvēkos viņa augsti vērtē atklātību, tāpēc arī pati tāda vienmēr cenšas būt. Kad vajag, Nika ir pati nopietnība, pārējā laikā – ne pārāk.

Kā sākās tavs ceļš mediju pasaulē?

Būtībā ar mediju/reklāmas pasauli esmu saistīta nu jau 8 gadus – no laika, kad sāku mācīties Rīgas uzņēmējdarbības koledžas vidusskolā par reklāmas speciālisti. Šo profesiju izvēlējos pavisam nejauši - 9. klasē, kad bija jāpieņem lēmums, kur mācīties tālāk, sāku rakties cauri skolu ceļvežiem. Zināju, ka noteikti gribu apgūt profesiju, tāpēc parastās vidusskolas vai ģimnāzijas pat neapsvēru. Un kādas skolas bukletā kā viena no piedāvātajām specialitātēm bija Reklāmas pakalpojumu komercdarbinieks. Man nebija ne mazākās nojausmas, ko tas vārdu salikums nozīmē, bet, tā kā izklausījās trakoti glauni, lēmums tika pieņemts par labu tai. Un tad nu paralēli parastajiem vidusskolas priekšmetiem apguvu zīmola tēla veidošanas pamatus, produkta tirgū ienākšanas stratēģijas, mārketinga pamatlikumus un citas teorētiskas gudrības. Otrajā kursā bija jāiet darba prakse uzņēmumā. Kamēr lielākā daļa kursa biedru izvēlējās vieglāko ceļu – praksi iet ‘’uz papīra’’ un mēnesi atpūsties mājās, es nolēmu savus spēkus izmēģināt reālā darba vidē. Sāku praksēties portālā Mammam.lv kā reklāmas projektu vadītāja un uzreiz pēc prakses saņēmu uzaicinājumu turpināt jau kā algotu darbu, ko arī paralēli mācībām vidusskolā darīju. Tā 17 gadu vecumā uzsāku profesionālās darba gaitas medijos.

Kā nonāci aģentūrā?

Lai gan neticu astrāliem spēkiem, gribētos teikt, ka zvaigznes visu salika savās vietās, jo tā īsti racionālas atbildes uz šo jautājumu man nav. Nevienu no Initiative komandas pirms tam personīgi nepazinu, bet kādā jaukā dienā no Intiative Biznesa attīstības vadītāja Anda Laveiķa Facebook saņēmu vēstuli ar uzaicinājumu pārrunāt iespējas sadarboties. Pēc klātienes sarunas ar Robertu un Andi sapratu, ka šie ir jaudīgi čaļi ar man līdzīgu nozares redzējumu, un tā kā arī cilvēciskā līmenī uzreiz labi sapratāmies, nolēmu pieņemt uzaicinājumu pievienoties Initiative komandai.

Kas ir pats interesantākais šajā nozarē?

Tas, ka no rīta, nākot uz darbu, nav ne mazākās nojausmas, kā diena izvērtīsies.

Ar kādiem izaicinājumiem saskaries savā darbā?

Es vienmēr esmu pildījusi savus pienākumus pēc principa - lai ko tu dari, to ir iespējams izdarīt ātri un kvalitatīvi. Un par lielāko izaicinājumu uztveru noturēt sevis uzlikto latiņu un celt to arvien augstāk.

Kādas ir tavas priekšrocības, kas tev palīdz darboties šajā biznesā?

Es 5 gadus esmu strādājusi mediju pusē, no kuriem divus gadus strādāju tieši ar mediju aģentūrām, tāpēc es ļoti labi izprotu mediju iekšējos procesus un domāju, ka tas man ir palīdzējis labi saprasties ar medijem tagad, kad darbojos aģentūru pusē.

Kā kopumā tu raksturo reklāmas tirgu?

Ja pirms dažiem gadiem tirgu varēja raksturot kā sadrumstalotu, īpaši interneta reklāmas tirgū, kur vienā brīdī pēkšņi saradās lērums mazo portālu, kuri savu apmeklējumu pumpēja no sociālajiem tīkliem, tad nu jau vērojams, ka lielie tirgus spēlētāji nopērk mazos, kas no vienas puses ir bīstami. Ja tirgus spēlētāju skaits samazinās, tas kļūst vieglāk ietekmējams, bet, no reklāmas pirkšanas viedokļa raugoties, tas sniedz iespēju sasniegt lielāku auditoriju par relatīvi zemākām izmaksām, kā pērkot reklāmu katrā medijā atsevišķi, plus auditorijas pārklāšanās jeb pārāk biežas uzrunāšānas problēma tiek atrisināta, tātad klienta reklāmas budžeta izlietojums tiek veiksmīgi optimizēts.

Vai tev ir kādas vīzijas, kā varētu virzīties reklāmu tirgus? 

Turpinot par interneta reklāmu, tad domāju ka drīz programmātiskās reklāmas pirkšanas formāts būs tā pamatīgi iesakņojies Latvijas tirgū, un caur vienotu RTB platformu varēsim sasniegt jebkuru portālu. Tas, savukārt, nozīmē, ka talantīgi programmātiskās reklāmas pirkšanas speciālisti kļūs aizvien pieprasītāki.

Ko dari brīvajā laikā? Kāds ir tavs hobijs?

Man patīk adīt. Tā ir mana meditācija. Bieži vien tējas krūze, seriāls datorā un adīklis rokās ir viss, kas man nepieciešams perfektai brīvdienai. Protams, arī sportiskās aktivitātes – ikdienā apmeklēju sporta zāli, dažreiz arī izskrienu krosiņu pa Rīgas ielām, bet tas vairāk vasarā. Pagājušajā pavasarī atsāku orientēties, ko nebiju darījusi kopš pamatskolas laikiem. Tas ir izcils veids, kā izlādēties pēc ofisā pavadītas dienas.

Kādu frāzi vai vārdu tu lieto visbiežāk?

Pirmais vārds, kas ienāca prātā – ASAP. Jā tas noteikti manos darba epastos figurē vizbiežāk...

Noslēgumā par taviem mērķiem jaunajā gadā. Vai vari atklāt, kādi tie ir ? 

Tā kā mēs - Initiative komanda – tikai nepilnu gadu darbojamies esošajā sastāvā, ir daudz ko uzlabot gan iekšējā struktūrā, gan sadarbībā ar medijiem un klientiem. Mana kompentence ir sadarbība ar medijiem, un šīs sadarbības uzlabošanu esmu sev izvirzījusi kā 2017. gada mērķi.

Interviju sagatavoja - Laura Grīnvalde

2017. gada 9. Janvāris, 14:10