Liva Ikauniece.jpg

Intervija #6 | Līva Ikauniece

Līvas Ikaunieces ikdiena balansē starp stratēģijas plāniem un relaksāciju jogā, starp komunikāciju e-pastos un krāsu spēlēm zīmēšanas kursos. Viņas darba taktika ir veiksmīga komunikācija un stingrs komandas gars.


Iesākumā pastāsti par ceļu uz pašreizējo amatu un kāds bija tavs pirmais darbs?

Pats pirmais darbs bija advokātu birojā, kur strādāju par sekretāri. 2010. gadā sāku strādāt medijā un 2011.gadā kā zaļš gurķis mediju projektu vadībā nonācu aģentūrā Initiative. Tas bija vecajā komandas sastāvā, kad pati aģentūra tik tikko bija dzimusi.

Vai esi studējusi kaut ko saistībā ar mārketingu vai projektu menedžēšanu?

Patiesībā, nē. Studēju jurisprudenci, taču sapratu, ka šī nozare mani galīgi neinteresē. Sāku strādāt mediju aģentūrā bez pieredzes, visu apgūstot darba procesā.

Kas šajā profesijā ir mainījies kopš tā brīža, kad sāki vadīt projektus?

Noteikti ir attīstījušās digitālās lietas, interneta reklāmas tirgus.

Kādas ir tavas prognozes nozares attīstībai nākotnē?

Es domāju, ka arvien vairāk attīstīties mobilo ierīču reklāmas iespējas, vēl detalizētāka un kvalitatīvāka auditorijas segmentācija, tāpēc pieļauju iespēju, ka arī televīzijā tuvākajā nākotnē auditorija tiks vairāk segmentēta pēc TV skatīšanas paradumiem. Vismaz tāda ir mana nākotnes cerība.

Vai šāda attīstība atvieglos plānošanu?

Jā un nē. Noteikti būs vairāk jāiedziļinās un jāizprot plānošanas process – jāpadara tas arvien kvalitatīvāks, ko Initiative jau dara šobrīd. Skatoties nākotnē -  tie risinājumi, kas nodrošinās visprecīzāko mērķauditorijas sasniegšanu, arī varētu būt dominējošie.   

Vai kaut kas ir mainījies konkurencē starp aģentūrām?

Gribas izteikt cerību, ka šobrīd klienti vairāk izvērtē pakalpojumu pievienoto vērtību. Viņi ir daudz izglītotāki, saprot, ka visas aģentūras spēj nodrošināt līdzīgus vai pat vienādus mediju nosacījumus, taču serviss, ko var sniegt konkrēta aģentūra, noteikti atšķiras. Šobrīd klienti meklē mūsdienīgas, ātras un komunikācijai atvērtas aģentūras.

Kādas prasmes un zināšanas ir nepieciešamas, lai labi veiktu šo darbu?

Man ir palīdzējusi iepriekšējā pieredze nekustamo īpašumu nozarē – aktīvajā pārdošanā. Te jāizsaka pateicība manai otrajai darba vietai “Balsts”, un tās vadītājam Aigaram Zariņam, kas iedeva nozīmīgu pamatu manai darba ētikai un komunikācijas prasmēm ar klientiem. Piemēram, kā runāt ar klientiem, kā pārliecināt, kā komunicēt e-pastos, kā risināt krīzes situācijas. Šajā darbā noteikti svarīga ir empātija, spēja iejusties klienta ādā. Arī pacietība un spēja adekvāti risināt krīzes situācijas. Noteikti labas komunikācijas spējas, un azarts par to, ko dari.

Kas tev ir svarīgi strādājot ar klientu?

Man, personīgi, mediju projektu vadītājas amatā ir svarīgi ar klientu izveidot tādas attiecības, lai mēs būtu viena komanda, nevis, ka klients ir darba pasūtītājs, bet es izpildītājs. Gribas ticēt, ka šādas attiecības vairums gadījumu ir sanācis izveidot.

Vai gadās arī sarežģījumi? Kā tu ar tiem tiec galā?

Esmu vienmēr par to, ka lietas ir jāizrunā. Ja ir kādas problēmas vai kļūdas, tad nedrīkst tās slēpt vai noklusēt. Ir vienkārši jāizrunājas ar klientu vai vadību, lai radušos problēmu komandas lokā kopīgi varētu atrisināt. "Honesty is the best policy" – tā es teiktu.

Kā tu izlēmi strādāt "Initiative" labā?

Tas notika pagājušā gada maijā, kad mani bijušie kolēģi, kas tagad ir aģentūras valdes loceklis Roberts un biznesa attīstības vadītājs Andis mani aicināja pievienoties Initiative komandai. Lēmums nebija ilgi jāapsver, jo man patīk Roberta vadības stils, un bija ļoti viegli un patīkami ar viņiem abiem sastrādāties. Turklāt, Roberts man ir daudz ko šajā nozarē iemācījis.

Kas tev savā darbā patīk visvairāk?

Man patīk komunikācija ar cilvēkiem. Strādājot mediju aģentūrā, ir iespēja komunicēt ar dažādu nozaru speciālistiem. Tādā veidā man ir lielāka izpratne par vairākām nozarēm. Un, strādājot ar saviem klientiem komandā, sanāk, ka esmu maza daļiņa no viņu uzņēmuma. Un vēl – kas man saglabājies joprojām – es kā mazs bērns priecājos, kad redzu savu klientu kampaņas TV, vidē, internetā vai citā medijā. Pati par sevi pat dažreiz pasmejos, bet tas ir kā tāds sava veida gandarījums, kad vari redzēt sava un klienta darba augļus. Tiešām, no sirds priecājos par katru savu klienta kampaņu, kas "palaista gaisā".

Kādi ir tavi mērķi šajā komandā un aģentūrā?

Noteikti turpināt palīdzēt Initiative attīstībai. Manas profesionālās izaugsmes mērķis nākotnē ir strādāt kā padomdevējam vai mentoram citiem projektu vadītājiem.

Kā tu atslēdzies no darba? Vai tev ir kādi hobiji?

Nesen sāku mācīties zīmēt ar akrila krāsām.

Tad tā ir tava atslēgšanās no ikdienas darba ritma?

Viens no variantiem. Citas dienās eju arī uz jogu vai nodarbojos ar citu sporta veidu.

Kādam sporta veidam dod priekšroku?

Ziemā – peldbaseins, joga, vasarā tā ir skriešana. Vispār, liels motivators uz sportošanu ir mans vīrs, kurš dažreiz saka: "Tā, ejam skriet vai braucam uz baseinu!"

Esmu tevi redzējusi arī darbojoties kosmētika blogā…

Jā, tas arī ir nesens hobijs. Ar draudzenēm izveidojām kosmētikas blogu www.murmuring.lv, kurā aprakstām dažādus kosmētikas līdzekļus, pašām arī tos izmēģinot. Sapratām, ka katra mūsu tikšanās vainagojas ar sarunām par kosmētiku, un nodomājām – jāpadalās arī ar citām dāmām.

Vai ar kosmētiku, vai zīmēšanu saistījās arī tavi bērnības sapņi?

Nē! Bērnībā es vēlējos kļūt par dabas pētnieci. Iztēlojos, kā došos uz džungļiem, lai pētītu augus, kukaiņus un džungļu zvērus. Ha – ha!

Interesanta izvēle, jo parasti mazi bērni sapņo kļūt par dakteriem, policistiem vai kuģa kapteiņiem.

Tas bija mans sapnis,  jo man ļoti patīk dzīvnieki, bet par vetārsti noteikti nevarētu  kļūt, jo man ir ļoti bail no asinīm.

Kas tevi iedvesmo vai motivē?

Es pati mēģinu sevi motivēt. Noteikti tā ir arī mana ģimene, mans vīrs. Darbā, es teiktu, ka tas  ir mans  vadītājs - Roberts. Viņa vadītāja prasmes, zināšanas un arī veids, kā viņš slēdz darījumus priekš manis ir tāds "Wow", ko es arī kādreiz vēlētos tā mācēt darīt.

 Ko tu ieteiktu jaunajiem censoņiem, kuri vēlas strādāt reklāmas nozarē?

Nebaidīties, iet un mēģināt. Kad es sāku strādāt par projektu vadītāju, man vispār nebija nekādu zināšanu. Un vēl, manuprāt, mūsdienu jaunieši domā, ka viss būs uzreiz un tūlīt, bet pieredze parāda, ka virsotnes tiek sasniegtas, ja tajās kāpjas ar lielu centību un atbildību. No katra cilvēka ir atkarīgs, cik strauji viņš mācīsies un virzīsies uz priekšu. Es nekad negaidīju, kad man kāds dos darāmo, vai uzbāzīsies ar apmācīšanu, es pati pēc savas iniciatīvas gāju pēc darba, vai pēc atbildēm uz man nesaprastajiem jautājumiem.


Interviju sagatavoja - Laura Grīnvalde

2017. gada 9. Februāris, 13:59